hakkımda

KÜNYE İLETİŞİM

HAKKIMDA MERAK ETTİKLERİNİZ... Uzak doğunun ilk mistik bilgisine ilgim 1988'de gezmeye gittiğim Endonezya'da Bali T...

6 Şubat 2012 Pazartesi

GEZEGEN GRAHA

Sanskritçede terminolojide “graha” olarak geçen ve İngilizce  çevirisiyle gezegen anlamına gelen bu kelimenin arkasında daha derin bir anlam yatar bu da çevreleyen, tutan demektir.
Gezegenler vedik astrolojide canlıdırlar ve üstümüzde büyük etkileri vardır, yuvarlak birer küre şeklinde uzay boşluğunda yörüngesinde hareket eden taş parçası değildirler. 



Grahalar haritada olası olayları haber verirler, ilerleyen seviyelerde haritanın 2 boyutlu bir çizim olmadığını idrak edebilirsiniz. Haritalarımız 3 boyutludur ve grahalar üstünde dans ederler. İyi bir vedikçi onların ruhunu ve anlamını anlar ve problemli olan grahayı   tamir edebilir.
Örnek: Güneş’iniz 12. Evdeyse marana karaka stahana dediğimiz ölmüş pozisyondadır. Güneş artık sağlığınızı çevreyememekte ve tutamamaktadır .
Üçüncü gözlerimiz kapalı, hafızalarımız zayıf, zihinlerimiz bir sürü kaotik gündelik olaydan dolayı karman çorman. Böyle biri nasıl vedik öğrenebilir?
Sabah ayaklarınızı Dünya anneye basmadan Parampara, Güneş batmadan 1 saat önce de Mrityunjaya mantranızı söyleyiniz.  İdrakınız Rişileri algılayacak düzeye erişsin ve 3. Gözünüz açılsın. Graha’lar o zaman size görünür hale gelecek. Kitap ve okuma bilgisiyle sadece bazı bilgilerin etrafında dolanacaksınız o kadar.   



GEZEGENLER NE DİYOR?



Güneş, BEN RUHUM 

Ay, BEN ZİHİNİM 

Mars, BEN DAYANIKLILIĞIM
Merkür, BEN KONUŞURUM
Jüpiter, BEN BİLGİ ve MUTLULUĞUM
Venüs, BEN CİNSELLİĞİM
Satürn, BEN ACIYIM

Güneş ve Ay, BİZ KRALIZ
Mars, BEN KOMUTANIM
Merkür, BEN VELİAHTIM
Jüpiter,Venüs, BİZ BAŞKAN YARDIMCILARIYIZ
Satürn, BEN ACIYIM, HİZMETKARIM



VEDİK TRADİSYONDA GEZEGEN SİSTEMLERİ


Ebedi semanın nuru içinde sayısız ruhsal gezegenler mevcuttur. 



Bhagavad Gita Bölüm 15-6. 


na tad bhäsayate süryo 
na çaçäìko na pävakaù 
yad gatvä na nivartante 
tad dhäma paramaà mama 

Bagavad-gita’da evrendeki ruhsal ve maddesel gezegen sistemleri hakkında bazı bilgiler verilmektedir. “Benim yüce yurdum ne Güneş ne Ay ne Ateş ne de elektrikle aydınlatılmıştır. Oraya bir kere ulaşanlar bu maddi dünyaya bir daha asla geri dönmezler.” bu dizelerde ebedi gökyüzü anlatılmaktadır. Bizler için gökyüzü kavramı Güneş-Ay ve yıldızlardan ibaret olabilir. Fakat burada Tanrı ebedi gökyüzünden haber vermektedir. Gökyüzü O’nun yüce ışığı-nuru ile aydınlanmaktadır. Yüce Tanrının yaşadığı yere vedik bilgide “Goloka Gezegeni” denir. Ebedi semanın nuru içinde sayısız ruhsal gezegen vardır. Örneğin maddi semalarda Brahmaloka adında yüksek başka bir gezegenden bahsedilir. Vedantadaya göre ruh ölümden sonra seviyesine göre uygun bir gezegene gitmektedir. Ama asıl amaç en yüce ruhsal yer olan Rab’bın evi Goloka’ya ulaşabilmektir. 
yüksek-orta ve alçak olmak üzere 3 seviyede gezegen sistemi mevcuttur. 
Dünyamız orta seviyede olan katagoridedir. Yüksek seviyede gezegenlere gidebilmemiz için Bagavad-gita bize formüller verir. Ruh seviyesine göre ya maddi bir gezegende tekrar doğar ya da yükselebilirse ruhsal bir gezegende doğabilir. Ana amaç maddi gezegenler boyutundan çıkabilmektir. Örneğin vedik bilgiler, yüksek bir gezegen olarak nitelendirilen Brahmaloka ismindeki gezegene mekanik bir araçlarla 40.000 yılda ulaşılabileceğini bildirmektedir. Fakat burası da maddi boyuttadır ve yine doğum-ölüm-hastalık ve yaşlılık deneyimlenecektir. Ancak ruhsal boyut içindeki gezegenlere ulaşabilenler bir daha ölüm-doğum zincirine tabii olmayacaklardır. Bunlar içinde tarif edilen en yücesi Goloka’dır. Asıl amaç buraya ulaşabilmektir.





NAMASTE  


:::   Jaimini / Parashara Jyotiṣa śiṣya  :::   Vedik Designer   :::   Vastu  śastri  İç Mimar   :::



śiṣya in PJC Devaguru Center India ,  Rama Regional Academy of Vedic Denmark




5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca yazılarımın her hakkı saklıdır,  kopyalanamaz.