hakkımda

KÜNYE İLETİŞİM

HAKKIMDA MERAK ETTİKLERİNİZ... Uzak doğunun ilk mistik bilgisine ilgim 1988'de gezmeye gittiğim Endonezya'da Bali T...

25 Ağustos 2012 Cumartesi

HANGİ ÜNİVERSİTE



ÖSYM SONUÇLARI BELLİ OLDU

Yaşam pek çok sınavdan oluşuyor, gerçek hayat dersleri başlamadan önce bazımızın geceler gündüzler boyunca emek vererek hazırlandığı üniversite sınavı aslında şimdi geriye baktığımda çok basit kalmış gibi geliyor bana. Şimdiki nesil daha şanslı sanırım, daha çok imkan ve olanak gençliğe sunulmuş durumda. Son yıllarda imkanlar daha da gelişti. Eskiye oranla üniversite eğitimi alma fırsatı gençlerimiz için daha yüksek potansiyelerde.

Bu yılki Üniversite girişi sınav sonuçları da yeni açıklandı ve yerleştirmeler başladı. Kişisel gelişimin maksimumda şekillendiği, ne istediğimizi daha farkında anladığımız dönem üniversite yıllarındaki yaşlarımıza denk geliyor.  Bazımız da çeşitli şartlardan dolayı bir kurum altında değil , yaşam üniversitesinde devam etmiş olabiliriz.  


Vedik astrolojiye göre eğitim fırsatları için bazı örneklere değineceğim şimdi. 

Bunlardan birisini ise hayli ilginç bulacağınıza eminim. Çok yakın çevremde bir kişinin başına gelen bu olayı sanırım arkadaşlardan duyum alsaydım “yok canım atıyor!  hava atmak için diyor” diyebilirdim de.

Üniversite ve yüksek eğitimi eşdeğer bilgi alanları , yüksek kurslar (üniversite okumamışlara hitaben) hepimizin bildiği gibi kendimizi geliştirdiğimiz bir basamaktır. Astroloji haritalarında 9. Evden kontrol edilir. Doğal olarak sıralamada 9. Evden sonra 10. Ev vardır. 9. Ev, 10. Evi destekler. 10; kariyer ve toplumda görev bilincimizle başarılarımızı ve iş alanımızı simgeler.  9. Evimiz güçlüyse eğitim ve bilgilenme yüksektir. Yabancı dil öğrenmek de 9. Evle ilgilidir ve kişiye bir meslek, kariyer kazandırabilir. 
Önemli öğretmenlerden (gurular) aldığınız her bilgi 9. Ev kapsamındadır. 9. Evin yöneticisine göre yaşamın bir alanında bu fırsat size sunulabilir.
Doğum haritasındaki (rasi) 9. Ev, kişinin hangi bölümü okuyacağı hakkında bilgi vermekte çok söz sahibi değildir. Çünkü aynı zamanda kişinin şansını ve babasını da 9. Ev gösterir. Bunun için vedik astrolojinin varga dediğimiz alt harita sistemlerine başvururuz. Batı astrologları bunlara harmonikler derler. Fakat batıdaki harmoniklerle , vedikteki vargalar içerik olarak ve harita hesaplamaları olarak farklıdırlar. Eğitim için D24 dediğimiz haritayı kullanıyoruz.

D24 SIDHAMSA haritası nedir?

Eğitim ile ilgili bir alt haritadır, 3 dakika 14 saniyede bir bu haritanın yükselen burcu değişir, bu yüzden doğum saati tam bilinmiyorsa bu harita yanlış cevap verir. Kişinin yüksek eğitimini biliyorsanız  doğum saati düzeltmesi en çok kullandığım alt haritalarının başında D24 geliyor. 

D24’te lagna (yükselen), kişinin eğitim hayatındaki zekasını ve eğitime odaklanışını gösterirken 4. Ev ilk eğitimi ,  9. Ev üniversitede okuyacağı bölümün içeriğini  verir. Arudhalar özellikle çok önemlidir. A5 kişinin eğitim alanında aldığı dereceleri belirtir. Kişi notlarında "5'ten şaşma 6'yı aşma" mı yaşayacak? 9'dan aşağı not aldığında bunalıma mı girecek?

Örneklerle görelim

ÖRNEK: İNGİLİZCE ULUSLARARASI İŞLETME VE TİCARET KAZANDI



İlk eğitim: Kişinin ilk 8 yıllık eğitimi zayıf geçti. Kişi; “5’ten şaşma 6yı aşma” felsefesinde okudu. Niye? A5 lagnada kişinin kendi aklıyla yüksek skorlar aldığını gösteriyor, yöneticisi Jüpiter geri gidiyor, çaba lazım demektir. Özellikle ilk eğitim döneminde. 
Yükselen yöneticisi Jüpiter geri konumda, kişi okumayı ve eğitimi çok sevmiyor, sevmesi için eğitmenlerin özel ilgisine ihtiyaç duyuyor, 4’ün yöneticisi Merkür, kendi burcu Başak’ta köşe evde olumlu bir yogadayken, 7. Evde Merkür kendini ölü hisseder, marana karaka stahana ; MKS, dediğimiz bu konum kişinin ilk eğitimde okulda kendini iyi hissetmediğini simgeliyor.   


Üniversite: 9. Evde Ay Akrep burcunda zayıf konumda yiyecek-içecek veya halkla ilişkileri simgeler.  Harita sahibinin ebeveynleri çocuğun mutfaktaki becerikliliğini göz önünde bulundurarak gastronomi okumasına teşvik etmesine rağmen, çocuk uluslararası işletme bölümünü tercih etti neden? 2012 yılında yeni açılan bu bölümde Çince-Rusça gibi 2. Bir lisan zorunluluğu veren bu bölüm hayli ilginç bir seçim, 9’un sahibi Ketu Mars’tan (pişirme sektörü-ateş kullanılan ilgili her alan) daha güçlü ve Terazi’de kendi burcunda olan güçlü Venüs ile birlikte finans sektörünü, yiyecek sektöründen daha fazla destekliyor. Niye uluslararası işletme seçildi? Yabancıları simgeleyen Rahu, Venüs-Ketu birleşimiyle aynı yerde bulunuyor. Rahu işin içine girmeseydi kişi klasik bir işletme bölümünü tercih edebilirdi. Ketu, haritada son derece güçlü kişinin yüksek eğitimi, ilk eğitimine göre daha verimli olacak.
Lisansüstü: Merkür yaşını tamamladığında MKS konumu biter ve bhadra yoga çalışır , master seviyesinde oldukça yüksek kapasitede bir bölüm getirebilir. 


Yabancı diller: Haritanın 12. Evinden bakılır. 12’nin lordları Satürn ve Rahu’dan Rahu daha güçlüdür, kişi yabancı dillerde başarılı olacaktır sonucu çıkarılabilir. 12. Eve Jüpiter, Mars, Rahu, Ketu, Venüs driştileri bulunmakta. Kişi İngilizceyi çok iyi biliyor ve İspanyolca anlaşabiliyor seviyesinde. Girdiği yüksek eğitimde başka bir lisan daha öğrenebilir.



Örnek 1982 BOĞAZİÇİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNİ KAZANDI 2011’DE TEKRAR GERİ DÖNDÜ



Bu örnek hayli ilginç, harita sahibi 1980lerde Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini kazandı. Tercihini Amerika’daki bir Üniversitede kullandı. Mezun oldu, geri dönerek kendine bir yaşam kurdu. 2011’de tanınan özel bir aftan yararlandı. Buradaki okulu okumadığı için af hakkını kullanarak 2011’de 40lı yaşlarında Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümüne hiçbir sınava girmeden tekrar geri döndü.

İlk kazandığı zaman: Satürn-Merkür daşası

2.haktan yararlandığı dönem. Merkür-Satürn dönemi.

Merkür ve Jüpiter D24 haritasında digbala konumunda kişinin eğitim hayatının çok parlak olduğunu gösteriyor. Kolejden 1.likle mezun olan bu şahıs Amerika’da okumuş, mezun olmuş ve 30 yıl sonra tanılan haktan faydalanmıştır. Astrolojik olarak güçlü bir eğitim haritasını görüyoruz;  çok kişinin de arzuladığı fakat giremediği bir bölümde 30 yıl sonra okuma hakkına sahip olması tesadüf değildir.



Örnek TIP OKUDU



Bu örnekte tıptan mezun olmuş birini görüyoruz. 9. Evde Yengeç’te Jüpiter yücelmiş ve Güneş ile birlikte tıp alanını destekliyor. Ay ve Rahu parivartan içinde yer değiştiriyor. Kova Ay’ı 9. Eve giriyor diyoruz; Rahu zehirleri simgeler. Kişinin uzman olduğu alan “zehirlenmeler”. Bir dönem Türkiye Zehir Araştırmaları bölümünde de önemli bir görevde bulundu.  



Örnek DİŞÇİLİK OKUDU



Bu harita sahibi dişçilik okudu. İlk tercihi olan bu bölümü bilmek zor değil. 9. Evde güçlü Satürn tıp ile ilgili Ay ile birlikte. Satürn, genel olarak tadilat ve yenilenme, pisliklerin temizlenmesini simgeler, işi zordur ve kazı gerektirir. Dişçilik de böyle bir meslektir.  Ay 2. Evin yöneticisi , 2. Ev ağız ve dişleri simgeliyor.  Doğal 2. Ev burcu Boğa’nın yöneticisi Venüs, yükselen burçta kişinin ilk tercihini göstermekte. Ay-Venüs üçgeni sayesinde sınavı kazanması zor olmamış. Bu dişçi çene veya diş operasyonlarına başka operatörle giriyordu. Bunun nedenini merak ettiğimde harita bilgilerini istemiştim aslında; operasyon ve kesme bilgisi için bir dişçinin Mars’ı da Satürn kadar güçlü olmalıdır. Mars’ın dispozitörü Venüs yükselen evde ve Mars’ın burcu Koç’ta yücelmiş bir Güneş basit işlemler için olumluyken, Mars Haritada 12. evde kalması önemli çene ve diş çekimlerinde kişinin çekimser kaldığını göstermekte.


Örnek ÜNİVERSİTE OKUMADI



Bu harita sahibinin kariyer yaşamı için daha önce bir yazı yazmıştım. Şu an iş yaşamındaki yükselişi ve maddi kaynakları son derece yüksek. 

Eğitim haritasında yüksek öğrenimde zayıflıklar var. Yükselen yöneticisi mars Ketu’dan daha güçlü ve 2. Evde Satürn ile yama yoga altında, olumsuz bir yogada. Jüpiter durumu kurtarmaya çalışsa da 9. Evin yöneticisi Ay’ın da 12. Evde kalması eğitim yaşamında verim vermiyor. 12. Ev güçlü Venüs ile belki yurtdışı eğitimi getirebilirdi diyenlerinize; 9. Evdeki Rahu ve Ketu birleşimine dikkat çekerim. Eğitimde karmaşa ve yanlışlıklar veriyor. Bu kişi liseden sonra Yurtdışına gitti ve orada çok uzun yıllar boyunca kalarak bazı işlerde çalıştı ve bazı mesleki eğitimler aldı ama bir üniversiteden mezun olmadı.



Örnek KÜLTÜR YÖNETİMİ OKUDU



Harita sahibi  özel bir ilk eğitim kurumu sonra da bir Fransız kolejinden mezun olduktan sonra son yıllarda yeni açılan bölümlerden Kültür Yönetimi bölümünü bitirdi.
4. evi son derece güçlü olduğu için ilk ve lise dönemi verimli geçti. 9. Evin driştileri Satürn ve Ay açıları sosyal içerikli bir bölümü gösteriyor. Fakat asıl 9. Evin güçlü yöneticisi Rahu yükselende akıl karışıklığı getiriyor. Kişi bu yıl mezun oldu fakat tatminkar değil, sosyoloji tarzı bir alanda master yapmayı planlıyor . 2. Evde güçlü Satürn sosyal içerikli bir alanda master desteklemekte.   



Örnek: YAŞAM BOYU ASTROLOJİ ÖĞRENCİSİ






Kendimi bildim bileli öğrenmeye karşı özel bir ilgim var. Eğitim haritamı sizinle paylaşmak istiyorum

İlk eğitim:  Yükselen yöneticisi Merkür, 8. Evde, 3’ün yüneticisi Güneş ile birlikte iyi bir yogada. Merkür, Jaimini’ye göre 8. Evde en zararsız konumlardan birinde. Fakat yine de 4’ün yöneticisi Merkür 8. Evde dustahanada ilk eğitim için zarar alıyor; ilk eğitimde A6 ile ilgili sorun verecek, bir hastalık veya verim getirmiyor gibi.  İlk eğitim yaşamım bir mahalle mektebinde bitti, ilk öğretmenim değerli bir bayan olmasına rağmen beni okuttuğu yıllarda eşi öldüğü için kendi yaşam derdine düştü ve öğrencilerine fazla adanamadı ve o dönemin öğrencileri bizler tam destek alamadık. 3. Evin lordu kişinin ekstra çabasını ve yaratıcılığı verir. Yükselen lordu ile birlikte oluşturduğu yoga olumlu bir görünümde . Sonuç: Orta öğretimi birincilikle, Lise’yi de ilk 10nda  bitirdim.

Üniversite1
9. Evde oldukça güçlü bir Satürn var. Fakat 2.lord Rahu daha güçlü. Lordlar güçlü olduğu için bu harita yüksek eğitim anlamında çok güçlüdür diyebiliriz.
9. Ev Kova’daki Satürn  Kimya bilimi ile ilgili, araştırmaya yönelik bölümleri gösteriyor. O yıllarda tıp okumak istemiştim ama Mars, Güneş, Jüpiter  9. Evimle hiç ilgili değiller. Koç’taki Ay’ın diriştisi insan yaşamı ile ilgili bir alanı veriyor ve ben Boğaziçi Biyoloji’de 2,5 yıl okudum. Harita çalışmak zorunda ve kendini gerçekleştirmek durumunda , o yıllarda astroloji bilmezken ÖSYM sınavına 2. Kere  girerek  Boğaziçi Kimya bölümünü kazandım.  
Haritanın bu anlamda nasıl çalıştığına bakalım. Kova’nın 2. Yöneticisi Rahu Satürn’den daha güçlü , Yay’da çok güçlü Ketu ve zayıf Venüs ile birlikte. Hani pek çok bölüme ilgi duyarsınız ya işte bakın bu niye oluyor; ÖSYM’de kazandığım Kimya’nın yanında Boğaziçi Üniversitesinde 2 ayrı iç transfer seçeneği ile karşılaştım.   
1-      Turizm ve otelcilik: Yay etkisindeki Venüs, turizm ve lüks sektöre hitap ediyor. Venüs’ün geri gitmesi bu sektöre girişi geciktirir veya sektörü kapatır. 
2-     Bilgisayar programcılığı: Ketu, Yay’daki en güçlü gezegen pozisyonunda yücelimde. Gelen seçeneklerden bu seçeneği kabul ederek bu bölümden mezun oldum
3-     Kimya bölümü, Rahu’nun birleşimleri ağır bastığı için Kimya yaşantıma girmedi.

Üniversite2
Uluslararası bir mimarlık şirketinde programcılık kariyerim sırasında o dönemin  Venüs maha daşası, geri giden Venüs çalışarak iç mimarlık alanında bir eğitim fırsatı daha getirdi ve mezun oldum.

Astroloji Eğitimi

Yükselen lordu Merkür’ün  8. evde olması  bilinmeyen, gizli öğretileri  simgeler. Bir sırlar öğretisi olan vedik astroloji eğitimi haritama son derece uygun görünüyor. Merkür kendi yükselen lordu olduğu için bu alandaki başarı diğer eğitimlere göre daha yüksek olacak.  Vedik astrolojiyi gösteren Ketu bu eğitim haritasında 7. Ev köşe evde yücelmiştir.  Ketu ile ilgili her alan bana başarı getirecektir. Bilgisayar programcılığı ve astroloji bu alanlardandır. Halen kendi web tasarımlarımı kendim yapıyorum fakat yükselen yöneticisi Merkür’ün 8. Evde kalması astroloji ile ilgili eğitimleri yaşamımda ön plana çıkarmıştır.

7’nin lordu Jüpiter Venüs ile parivartan yaparak yer değiştirmiş ve  yurt dışında eğitimi desteklemektedir. Venüs Ketu birlikteliği , vedik mimarlık sanatı olan vastuya (Hint fengşuisi) da özel bir ilgi vermektedir. Vastu konusundaki yazılarımı da zaman buldukça bloğuma eklemekteyim. 

Okumaktan sıkılmadın mı diye çok soranlar oluyor ama bu haritanın yaşam amacı Atma Karaka gezegen Jüpiter olarak buna müsade etmeyebilir :)

Şu an vedik astrolojinin  en absürb hesaplamalarını kapsayan  gizli sırlar öğretisi  Jaimini Maharishi’s Upadesha Sutralarında pratisyen araştırmacı olarak Danimarka Sri Garuda Vedik Astroloji Okuluna devam ediyorum. Bakalım sırada daha neler var.  


Unutmayın harita her zaman kendini gerçekleştiriyor ve belki de daha önce düşünmediğiniz eğitimleri daşalarında getirebiliyor.


NAMASTE  


:::   Jaimini / Parashara Jyotiṣa śiṣya  :::   Vedik Designer   :::   Vastu  śastri  İç Mimar   :::



śiṣya in PJC Devaguru Center India ,  Rama Regional Academy of Vedic Denmark




5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca yazılarımın her hakkı saklıdır,  kopyalanamaz.