VASTU ROMANTİZM VE BEREKET


VEDİK MİMARİ VASTU ŞAŞTRA

Bu görseli görünce çok beğendim bugün biraz mimari astroloji tiyolarından bahsedeceğim hazır bu güzel fotoğraf ta elimizde iken.

 Özellikle şöminenin naif çizgisi ve yerde kalın ahşaplarla uyumu çok güzel dizayn edilmiş. Kalın ahşap ham görünüşlü yer döşemeleri favorimdir hep. Şöminenin baca sorunu olduğu için sonradan yapılması zor evet ama yer döşemelerini kendimiz seçebiliriz.  Çoğumuz evlerinden artık yapay ahşap kullanır oldu. Ben bu yıl çok araştırma yaptım evimin tadilatı için, ahşabın sıcaklığını hiçbir malzemede bulamıyorum. En son kararımla eski parkelerimi sistre cam cila yaptırdığım için inanın çok mutluyum. Ustalarla çok problemli bir süreçten geçtim, evim tozdan battı ve eşyaları oraya buraya çekerken belim bitti) fakat iyi ki ahşabı düzelttik eve bir sıcaklık geldi. Parıl parıl yaldır yaldır oldu hatta.  

Ahşap doğum haritamızda toprak elementinin gücüyle ilgili. Vedik astrolojiye göre toprağı Merkür simgeliyor, eğer Merkür’ünüz güçlü ise evinizin yer döşemeleri de çok sağlam ve doğal olur. Bunun daşalarla da ilgisini gördüm. Merkür’ü köşe evde ve Aslan’da olan arkadaşım Rahu daşasında gitmiş salonuna laminat parke (plastik bir ürün) koymuş. Görünümü taş desende olmasına rağmen yansıttığı enerji suni ve Rahu enerjisinde.


Benim Merkür 5. Evde Raja (güçlülük) etkisinde. Ahşaplara en parlak vernikten vurdurdum bu sefer, rajası artsın diye haritanın. Çok fayda görüyorum her seferinde bu vedik astrolojiden yaşantımda büyük değişimler getirdi yıllar içinde.

Tadilat dönemimde ara Rahu daşamda ben de bir ara laminata döneyim mi diye düşünmüştüm fakat Merkür güçlendirmesi yaptığım için ahşap kazanmış oldu. Çok da iyi oldu. Yer döşemeleri ne kadar doğal ve sağlam olursa o mekanda yaşayan kişilerin Merkür’ü o kadar güçlenir, iletişim, hafıza akıl, ticari yetenekler ve yönlendirme enerjisi düzgün aktığında ise yaşantımıza hem bolluk gelir hem de Merkür’ün yansıtacağı çocuk neşesi bizi mutlu eder. Gerçek ahşap mekanlarda hissettiğimiz o sıcacık duygular, toprak yönümüzün beslenmesi ve doğa ana ile birlikte olma arzumuzun tatmininden başka değildir.   

Gelelim şöminenin faydalarına;  Benim evimde şömine yok, yaptırmam da mümkün değil,  belki bazımızın  evinde şömine vardır. Şömineniz varsa mutlaka kullanın hatta  beraber o mekanda sıcak sohbetlerle içimizi ısıtalım. Alev alev yanan bir şöminenin verdiği içsel huzuru çok seviyorum ben. Mars’ıma iyi geliyor ve kendimi çok güçlü hissediyorum. Doğal ateş enerjisini artık kolay kolay doğadan alamıyoruz. Doğadan uzaklaştık, apartmanlara hapis olduk. Her şey elektronik oldu. Bu bir bakıma iyiyken bir bakıma haritalarımızın ateş gezegenlerini de  toparlamayı doğal yönden etkiliyor.  

Ateş eksikliği denen Agni tatva eksikliği yani haritalarımızda ateş gezegenlerin iyi çalışmaması veya zararlı olması hazım problemlerinden tutun, kilo alma , herşeye tutkumuzun azalması (buna iş yaşamı da dahil) ve özellikle ilişki sorunlarına, iktidarsızlığa da neden olduğunu biliyor musunuz? Özellikle mutfakta agni etkisi bozuksa yangınlar, yemeğin yanması, bozulan ocaklar ve lezzetsiz yemekler kaçınılmaz.

Yapay şömineleri tavsiye etmiyorum çünkü elektrik enerjisine değil mekanda gerçek bir ateşe ihtiyacımız var, ateş güldür güldür yanmalı hatta, 
ama şöminemiz yoksa ne yapacağız? bunun için geceleri en az 3 tane büyük mum yakmanızı ve bunu düzenli olarak uzun sürede yapmanızı tavsiye edeceğim. 

Hiç düşündünüz mü mumlar eşliğinde yenen yemekler niye insanlar birbirine daha yaklaşmak ister? Bunun adına romantizm desek de siz bilmeden agni gezegenlerinizi o saatler içinde düzenli bir akışa sokmuş oluyorsunuz. 




NAMASTE  


:::   Jaimini / Parashara Jyotiṣa śiṣya  :::   Vedik Designer   :::   Vastu  śastri  İç Mimar   :::



śiṣya in PJC Devaguru Center India ,  Rama Regional Academy of Vedic Denmark




5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca yazılarımın her hakkı saklıdır,  kopyalanamaz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

AY BURCUNU NAKŞATRANI BULMAK

ŞANSLI MISIN?

DAŞALAR